Waarom kost een website bij jou meer dan bij….?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Een kwalitatief goed product is in veruit de meeste gevallen niet de goedkoopste optie. Prijs is belangrijk. Dat geldt voor bijna elke aankoop. Zowel privé, dan wel zakelijk voor je bedrijf. Waar ik in geloof is dat je de beste prijs krijgt. Niet persé de goedkoopste prijs. Maar vooral waar voor je geld.

Is het ook echt duurder?

Je hebt vast al aanbiedingen voorbij zien komen van andere website design bedrijven. Ze bieden ongeveer hetzelfde aan, maar tegen een lagere prijs. Dat “ongeveer hetzelfde”, daar zit het hem in. Een website maken, dat kan inderdaad voor een laag bedrag. Het gaat erom, wat wil je met je website. Wanneer je een website wil die daadwerkelijk acteert als jouw vertegenwoordiger, dan komt er wel meer bij kijken.

Wat is het verschil tussen een duurdere en goedkopere website?

Is dat ze zien aan het design? Misschien wel. Is het de prijs? De prijs is een factor, zeker. Het grootste verschil is wat je website uiteindelijk oplevert.

Hoe bedoel je dat David? Dat zal ik je uitleggen. Bijvoorbeeld. Jij koopt een website van € 700,-. Lekker goedkoop toch? Je concurrent, die je laatst nog op een netwerkborrel sprak, laat er een maken voor € 2100,-. Wow, die is drie keer zoveel kwijt.

Thuis bekijk je zijn website en hij ziet er ogenschijnlijk hetzelfde uit. Jij hebt zelfs nog meer pagina’s dan je concurrent. Dat heb ik goed gedaan denk je. Als jij binnen onze doelgroep valt, dan heb je dit al meegemaakt ;-).

Maar wacht…, wat heeft je website jouw opgeleverd? Hoeveel klanten heb je binnen geharkt via je site? Wat was de omzet van deze klanten bij elkaar de laatste drie jaar? Niets, of misschien € 9.000 of € 27.000 omzet in een paar jaar. 

Die site van je concurrent, die drie keer zoveel in aanvang kostte. En die twee jaar later zelfs totaal € 5300,- had gekost, leverde je concurrent het tweede jaar € 61000,- omzet op en het derde jaar € 75.000.

Ze vonden je concurrent in Google, zagen advertenties op facebook etc. En omdat die site goed in elkaar zit maakte de bezoeker graag gebruik van de aangeboden dienst. Owh ja, na drie jaar bestaat de website van je concurrent nog steeds en levert hij wederom een leuke omzet op.

En om je nog meer te prikkelen. Doordat je concurrent meer omzet draait, heeft hij/zij een groter budget voor extra promotie en reclame. Daardoor vinden potentiële klant je concurrent nog beter en wordt het steeds moeilijker voor jou om te groeien.

Waarom is dat dan?

Het verschil met jouw website van € 700,-. De website van je concurrent is gemaakt om een bezoeker optimaal te helpen. 100% gericht op jouw doelgroep. Er was aan de voorkant meer tijd gestoken in de ontwikkeling. Waaronder: doelgroeponderzoek, product- of prijsstrategie, marketing strategie. En gedurende de drie jaar werd de website regelmatig aangepast en verbeterd op basis van data en gebruikersonderzoek. 

Conclusie

Volgens mij is het helder wat een dure en goedkope website is. Het gaat er niet om wat een website aan de voorkant kost, maar wat hij oplevert.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Paginainhoud
    Add a header to begin generating the table of contents