Case study - Velomedi

Nieuwe website voor fietskoeriersbedrijf Velomedi

Resultaten

Wat hebben we bereikt

Binnen 2 maanden

# 50
Ranking in Google

Nr 1 Google Ranking

> 0
Beste zoekwoorden

Groei fietskoeriers

> 200 %
Binnen 12 maanden

Wervingskosten

> 50 %
Goedkoper

Klantbeschrijving

Velomedi bezorgt medicijnen in opdracht van apotheken in heel Nederland. Dit doen zij uitsluitend met betrouwbare fiets- en autokoeriers die verbonden zijn met de regio en lokaal de mensen kennen. Zij helpen om de zorgen die komen kijken bij medicijnbezorging weg te nemen bij apothekers.

Uitdaging

Luuk (eigenaar van Velomedi) wilde sneller zijn personeel werven. Velomedi groeide nogal hard. Doordat de werving veelal via krantenadvertenties of posters bij een lokale fietswinkel verliep, kostte het teveel tijd om een wervingscampagne op te zetten. Luuk wilde aanvankelijk één ding; hoger in Google staan zodat Velomedi dan sneller gevonden werd door potentiële sollicitanten.

Nieuwe website en Internet marketing voor Velomedi Fietskoeriers

Strategie

Na een gesprek met Luuk was voor mij meteen duidelijk… Velomedi is een erg ambitieus bedrijf en timmert hard aan de weg. Zij verzorgen alles tot in de puntjes voor de apotheek, daardoor groeide dit bedrijf ook zo snel. Om Velomedi’s lange termijn doel te halen, was alleen hoger in Google is niet voldoende. Naast beter gevonden worden, moet de vacature ook converteren. Want je wil natuurlijk dat iemand die interesse toont, ook daadwerkelijk solliciteert. Daarom moet de vacature moet er aantrekkelijk uitzien. Dit in combinatie met actief de juiste doelgroep benaderen via social media, was de sleutel voor het succes deze campagnes.

De website heeft een kleine make-over gehad. Tevens zijn alle vacatures voor fietskoeriers omgezet naar aantrekkelijke landingspagina’s. Daarna zijn de facebook marketing campagnes ontwikkeld zodat we de juiste doelgroep bereiken. Je bespaart ten eerste advertentiekosten en ten tweede bereik je zo de juiste mensen.

Resultaat

Inmiddels een goed jaar verder nadat we de samenwerking zijn gestart, is Velomedi tevreden met het resultaat. De wervingscampagnes leveren meer dan voldoende goede sollicitanten op. De kosten voor het werven van medewerkers is gehalveerd en inmiddels is Velomedi gegroeid van 15 fietskoeriers naar meer dan 60 fietskoeriers.

Daarnaast bespaart Velomedi nu een berg tijd. Want in plaats van elke keer naar een locatie rijden en daar posters op te hangen bij de lokale fietswinkels. Of krantenadvertenties plaatsen in de lokale/regionale kranten. Kost een wervingscampagne nu maar één telefoontje. En nog een leuke bijkomstigheid. Gemiddeld is een online wervingscampagne meer dan de helft goedkoper dan voorheen.

Over de klant

Velomedi is een medicijn bezorgservice voor apotheken in heel Nederland. Dit doen zij met name door het inzetten van fietskoeriers.

Adresgegevens

Diensten en services

Portfolio

Resultaten

Wat hebben we bereikt

Binnen 2 maanden

# 26
Rankings Google

Nr 1 Google Ranking

> 0
Beste zoekwoorden

Groei fietskoeriers

> 200 %
Binnen 12 maanden

Wervingskosten

> 20 %
Goedkoper

Klantreview

Wat zegt deze klant over Spijkerslag

Luuk van Velomedi

Spijkerslag heeft een mooie website voor ons ontwikkeld en me ontzettend geholpen met het snel en efficiënt werven van nieuwe collega's voor onze openstaande vacatures. Dit doet hij door slimme SEO, maar ook door de helpen met ads via verschillende kanalen. Super waardevol en ik kan het iedereen aanraden!

Luuk van den Einden

Meer bezoekers meer leads

Met een website omzet maken in plaats van verliezen

Jouw website vertegenwoordigd 24/7 jouw bedrijf. Hij moet laten zien dat je een professioneel en betrouwbaar bedrijf bent. Daarnaast wil een bezoeker zien dat jouw bedrijf de oplossing heeft die hij of zij zoekt.

Spijkerslag ontwikkelt een website voor jouw bedrijf met laser focus op conversie.